Mijn Facebook werkt niet - 10 fixes [2023] 💥
Facebook is voor miljoenen mensen het favoriete sociale netwerk geweest. Het is het meest gebruikte sociale netwerk, met meer dan 3 miljard gebruikers vanaf 2023. We zijn er zeker van dat veel mensen Facebook gebruiken om te communiceren en contact te maken met anderen. Onverwachte bugs of problemen zijn niet ongewoon. Hier is een lijst met mogelijke oplossingen voor Facebook-problemen.
Advertentie
1. Sluit de app en open deze opnieuw
Laten we beginnen met de lokale problemen. Soms kunnen apps uit de hand lopen. Het probleem kan worden opgelost door de website of app opnieuw te openen en te sluiten. Als u zich afmeldt bij Facebook, kunt u zich weer aanmelden. Hierdoor worden alle gegevens opnieuw gesynchroniseerd en worden de tandwielen weer op hun plaats gezet.
Hoe Facebook geforceerd te sluiten op Android
- Start de app "Instellingen".
- Ga naar "Apps".
- Tik op "om alle apps te zien".
- Tik op "Facebook" om het te vinden.
- Druk op "Stoppen".
- Als u de app wilt verwijderen, kunt u ook "Verwijderen" kiezen.
Hoe Facebook op iPhone te sluiten
Op iPhone is het proces van het geforceerd sluiten van een app wat meer werk dan op Android. Lees hier hoe je dit doet.
2. Is Facebook misschien down?
Facebook werkt mogelijk niet voor u. Het kan een sitebreed probleem zijn als het sociale netwerk niet voor u werkt. Probeer een andere browser of ander apparaat om te zien of Facebook ergens anders werkt. Je kunt ook Down Detector controleren om te zien of Facebook problemen heeft. Je kunt niets anders doen dan wachten tot er een probleem is.
3. Je apparaat opnieuw opstarten
Ongeveer 90% van de technische problemen kan worden opgelost door het apparaat opnieuw op te starten. Als Facebook niet werkt, probeer dan je apparaat opnieuw op te starten. Dit kan de zaken vaak weer aan de praat krijgen.
Hoe een Android-telefoon opnieuw op te starten
- De "Power" -knop en de "Volume omhoog" -knoppen moeten tegelijkertijd worden ingedrukt.
- Selecteer "Opnieuw opstarten".
Hoe een iPhone X-11-12-13-14 opnieuw op te starten
- Houd de volumeknop of de zijknop ingedrukt totdat de uitschakelschuifregelaar verschijnt.
- De schuifregelaar kan worden versleept en uw apparaat wordt na 30 seconden wachten uitgeschakeld. Forceer je apparaat opnieuw op als je apparaat reageert niet of loopt vast.
- Om uw apparaat uit te schakelen, houdt u de zijknop (aan de rechterkant van uw iPhone) ingedrukt totdat u het Apple-logo ziet.
Hoe een iPhone 6-7-8-SE opnieuw op te starten
- Houd de zijknop ingedrukt totdat de uitschakelschuifregelaar verschijnt.
- De schuifregelaar kan worden versleept en uw apparaat wordt na 30 seconden wachten uitgeschakeld. Forceer je apparaat opnieuw op als je apparaat reageert niet of loopt vast.
- Om uw apparaat weer in te schakelen, houdt u de zijknop ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt.
4. Controleer de netwerkrechten voor de app
Controleer netwerkrechten op Android
Open de toepassing "Instellingen" en ga naar het menu "Menu's en meldingen". Tik vervolgens op de app die je wilt bekijken (als het niet voor de hand ligt, tik je op "Alles zien"). Tik erop om alle machtigingen te zien. Een berichten-app kan bijvoorbeeld toegang hebben tot sms. Tik op de toestemming om het uit te schakelen. Mogelijk moet u op het bevestigingsvenster tikken als de toestemming erg belangrijk is voor de app.
Controleer de netwerkmachtigingen op de iPhone
Tik op "Privacy" in de "Instellingen-app" om alle machtigingen te bekijken die uw telefoon heeft: toegang tot foto's en bewegingsgegevens, evenals uw locatie. Om de machtigingen die aan een item zijn verleend te bekijken of om ze uit te schakelen, tikt u erop.
5. Cache wissen
Een cache is vaak goed. Hiermee hebt u lokaal toegang tot de gegevens in plaats van deze elke keer te downloaden als u ze nodig hebt. Gegevens kunnen ook beschadigd raken, wat problemen kan veroorzaken. Het is een goed idee om dit af en toe te doen, vooral als Facebook niet werkt. Lees hier hoe u de cache wist in alle grote browsers op een desktop of laptop.
Wis je Android-cache
- Start de app "Instellingen".
- Ga naar "Apps".
- Zoek de "Facebook"-app onder "Bekijk alle apps".
- Tik op "Opslag en cache".
- Druk op "Cache wissen".
- Voor een schone start kunt u ook kiezen voor "Opslag wissen"
Wis je iPhone-cache
Hierdoor worden geen gegevens gewist die Facebook heeft opgeslagen op websites die zijn bezocht via de in-app-browser.
- Open de Facebook-app door op de drie lijnen in de rechterbenedenhoek te tikken.
- Tik op de knop "Instellingen en privacy" onderaan de pagina.
- U ziet een vervolgkeuzemenu met nieuwe opties. Klik op de knop "Instellingen".
- Scroll naar beneden tot je "Browser" vindt en tik erop.
- Klik op de knop "Browsegegevens wissen".
Hierdoor kunt u de gegevens niet wissen uit de in-app webbrowser.
U hoeft niets op te slaan, te bevestigen of iets anders te doen. Uw in-app browsercache is gewist.
6. Controleer je eigen internet
Je internet kan ook een reden zijn waarom Facebook niet werkt. Bekijk een andere website of app om te zien of deze werkt. Het is mogelijk dat u internetproblemen ondervindt als dit niet het geval is. Degenen die via Wi-Fi/LAN zijn verbonden, kunnen de router controleren om te zien of deze is verbonden. Het is de moeite waard om je router opnieuw op te starten.
U kunt controleren of uw mobiele gegevens werken als u deze gebruikt.
Op Android
- Start de app "Instellingen".
- Ga naar "Netwerk en internet".
- Klik op "SIM's".
- Schakel "Mobiele data" in.
- U kunt "Roaming" ook inschakelen als u zich buiten uw land en netwerkdekking bevindt (dit kan extra kosten met zich meebrengen).
Op iPhone
Schakel mobiele data in door naar 'Instellingen' te gaan en vervolgens op 'Mobiel' of 'Mobiele data' te tikken en schakel het in. Mogelijk ziet u "Instellingen" >> "Mobiele data" als u een iPad gebruikt.
7. Probleem met uploaden van video's
Gelijkaardige problemen kunnen optreden wanneer het uploaden van video's naar Facebook mislukt. Als je een video niet kunt uploaden, zorg er dan voor dat deze een compatibel formaat heeft. Facebook geeft de voorkeur aan MOV- en MP4-bestanden. Een video kan langer zijn dan de maximale lengte.
Maximale lengte is 240 minuten. De bestandsgrootte mag niet groter zijn dan 4 GB. Zorg ervoor dat u de meest recente versie van de browser/app gebruikt en dat uw internetverbinding werkt.
8. Probleem met uploaden van foto's
Facebook gaat over het delen van belangrijke momenten in je leven. Dit gebeurt vaak via afbeeldingen. U kunt het probleem oplossen door deze stappen te volgen:
Zorg er eerst voor dat u de meest recente versie van Facebook gebruikt. Zorg ervoor dat u software voor het blokkeren van advertenties uitschakelt of Facebook als uitzondering opneemt. Als dat niet werkt, kan dit komen door een probleem met het formaat of de fotobewerking. Als dat niet werkt, upload dan de originele afbeelding en controleer of dat wel het geval is. Als dit het geval is, opent u uw bewerkingssoftware opnieuw en exporteert u de afbeelding naar een ondersteund formaat.
Deze indelingen omvatten JPEG's en TIFF-bestanden. Hik kan ook optreden wanneer het om grote bestanden gaat. Facebook-foto's mogen niet groter zijn dan 15 MB. Facebook blokkeert gebruikers tijdelijk van het uploaden van foto's als ze beledigende inhoud indienen. Controleer uw ondersteuningsinbox om te controleren of er waarschuwingen onopgemerkt zijn gebleven.
9. Facebook-video's worden niet afgespeeld
Facebook-video's kunnen problemen hebben, afhankelijk van de browser en het apparaat dat u gebruikt. Windows Vista, XP en oudere versies van het besturingssysteem vereisen mogelijk dat u overschakelt naar een andere browser. Als je Chrome of Firefox niet hebt geïnstalleerd, probeer het dan eens. U kunt ook uw computer opnieuw opstarten of de browser sluiten en opnieuw openen. Misschien wilt u ook uw internetverbinding controleren.
10. Facebook-hulplijn
U kunt overwegen uw inspanningen op te voeren als Facebook niet op al uw pogingen heeft gereageerd. Voor meer hulp kun je het Helpcentrum van Facebook bezoeken. U kunt ook een klacht indienen. Ga naar je Facebook-account en klik vervolgens op het "Profielpictogram" in de rechterbovenhoek. Ga vervolgens naar "Help en ondersteuning" >> "Een probleem melden".