Webstick.nl logo Webdesignburo en Wordpress-blog

Rating met sterren in Google zoekresultaten voor je website

Sterren rating in Google zoekresultaten

Wilt u meer bezoekers naar uw site? Natuurlijk wilt u dat. Daarom moet u sterbeoordelingen weergeven op uw Google-fragment van de zoekresultaten zoals hierboven op de afbeelding te zien is.

Die site onderscheidt zich van de anderen op de pagina. Het is een belangrijk signaal voor onderzoekers die zeggen dat de site een goede bron is. En dat motiveert mensen om te klikken. Hoe motiverend is het? Een SEO- en contentmarketingbureau zag de klikfrequentie van een klant met meer dan 60% toenemen nadat ze een recensiefragment kregen. Dat is belangrijk. Maar hoe krijgt u sterbeoordelingen voor uw site in de zoekresultaten van Google? Laten we het proces stap voor stap doorlopen.

Beoordelingen krijgen

Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is een belangrijke stap om te overwegen. U moet beoordelingen ontvangen voordat Google ze kan weergeven. Klinkt eenvoudig genoeg, toch? Je hebt tonnen plaatsen waar je al beoordelingen van krijgt! Helaas is het niet zo eenvoudig. Google heeft specifieke regels waarvoor beoordelingen voor uw fragment kunnen worden gebruikt. Kort samengevat, die beoordelingen moeten...

  • verwijs naar een specifiek product of een specifieke service,
  • direct beschikbaar zijn op een pagina van uw site,
  • niet op producten of services voor volwassenen,
  • hebben geldige revisornamen en
  • direct vanaf uw website worden verzameld en niet geaggregeerd van een externe service

Klinkt niet slecht, maar de details zijn iets gecompliceerder. We komen daar zo op terug. Het belangrijkste om op te merken hier is dat u beoordelingen op uw website nodig heeft. En ze moeten op een van uw pagina's worden weergegeven. Uw Google-bedrijf of Yelp-recensies tellen niet mee. U moet een sterbeoordeling (of een ander beoordelingssysteem) op een van uw pagina's laten weergeven. Dat betekent meer beoordelingen verzamelen.

Breng mensen ertoe om uw bedrijf, producten en services te beoordelen

Google recensie krijgen

Hoe krijgt u meer beoordelingen voor uw bedrijf, producten of services? Kort gezegd, je kunt het beste mensen vragen. Als u goede zaken doet, laten uw klanten u graag positieve recensies achter. Maar je moet het ze nog steeds vragen. Hier zijn een paar ideeën over hoe u dat zou kunnen doen:

  • Voeg een link toe aan e-mails, facturen of nieuwsbrieven per e-mail.
  • Moedig klanten aan om beoordelingen op productpagina's te beoordelen en recensies achter te laten met een oproep tot actie op de pagina.
  • Plaats een link in uw sociale media-profielen.
  • Stuur een e-mail naar een link per week nadat een klant een aankoop heeft gedaan.
  • Stuur bedankmails naar klanten die beoordelingen achterlaten.

Er zijn talloze manieren waarop u meer beoordelingen kunt krijgen. Maar je moet er doelgericht over zijn. Door reviews te krijgen, kunt u uw bedrijf ook op andere manieren laten groeien. Je profiteert dus dubbel.

Belangrijke regels om je aan te houden

Houd er rekening mee dat de richtlijnen van Google vereisen dat de beoordelingen betrekking hebben op één product of service. Dwingen ze dat altijd af? Wie weet, maar U kunt misschien wegkomen met beoordelingen van uw bedrijf in plaats van een specifiek aanbod. Besef alleen dat u uw beoordelingsfragment daardoor kwijtraakt. Het is ook belangrijk om te onthouden dat de recensies op uw pagina recensies van eerste partijen moeten zijn. Dat betekent dat ze rechtstreeks van uw website moeten worden verzameld en niet van ergens anders moeten worden samengevoegd zoals bijvoorbeeld op Facebook.

Toon de recensies op uw website

Er zijn een paar manieren om dit te doen. De eerste en moeilijkere manier is om ze handmatig in uw pagina's te coderen. Wanneer u een nieuwe beoordeling krijgt (hoe u ze ook verzamelt), moet u naar uw CMS gaan, de beoordeling aan uw pagina toevoegen en deze markeren. We raden deze methode niet aan. Het kost veel tijd, vooral als u veel recensies verzamelt. En idealiter zul je dat zijn.

Het is vermeldenswaard dat sommige WordPress-plug-ins, zoals WP SEO Structured Data Schema, het proces eenvoudiger maken. Maar je hebt nog steeds handmatig werk te doen. Apps van derden zijn de manier om hier naartoe te gaan. Bekende services zoals TrustPilot en Yotpo bieden mogelijkheden voor het verzamelen en weergeven van recensies, maar ze zijn duur. Ze ondersteunen de markup die u nodig heeft, maar misschien is uw budget niet toerijkend.

Dat is een van de redenen waarom we het leuk vinden om de widget recensies te laten zien tegen een zeer betaalbare prijs. Welke service u ook gebruikt, u moet deze instellen om deze beoordelingen weer te geven. Naast beoordelingen, wilt u ook rating weergeven. Dat is waar Google naar op zoek is, en wat u de sterren in uw fragment van het zoekresultaat zal opleveren.

Google 5 sterren rating

Om het eenvoudig te houden, raden we aan een vijfsterrenbeoordelingsschaal op te nemen. U kunt elke gewenste beoordelingsschaal gebruiken. Maar een vijfsterrenschaal maakt het markup-proces eenvoudiger. Nadat u uw beoordelingen en ratings op uw pagina heeft weergegeven, bent u er klaar voor om ervoor te zorgen dat u Google de juiste informatie verstrekt. Google zelf gebruikt ook de 5-sterren ratingschaal.

Controleer uw Schema Markup

U moet Google vertellen waar de recensies op uw pagina staan. Dit vereist enige kennis van basiskennis, of een app die het voor u verzorgt. De meest gerenommeerde review-aggregators en displays doen dit. Zelfs als uw service de schema-opmaak automatisch invoegt, is het een goed idee om dit nogmaals te controleren. We zullen hier enkele basisprincipes bespreken. Maar het is het beste om de volledige documentatie rechtstreeks van Google te krijgen. U kunt zelfs spelen met hun tool voor het testen van gestructureerde data.

Google structured data testing tool

Zoals u kunt zien, moet u ervoor zorgen dat elk gedeelte van de beoordeling een specifieke HTML-tag heeft van Schema.org. Daarom raden wij u af om uw beoordelingen handmatig te tonen en te markeren. Het is veel om te onthouden. Als u een van de markeringen mist, weet Google niet hoe de beoordeling moet worden gelezen. En dat verkleint de kans dat u uw beoordelingen in de zoekresultaten krijgt. In aanvulling op de Schema.org-markeringen in de bovenstaande afbeelding, hebt u nog twee andere opties. Er zijn ook RDFa- en JSON-LD-markeringen. Weet u niet wat dat zijn? Maakt u geen zorgen. Tenzij u het handmatig doet, hoeft u dit niet te kennen. Met hulp van een WordPress plug-in gaat alles practisch automatisch.

Vertel Google over uw bedrijf

U moet ook markeringen opnemen om Google over uw bedrijf te informeren. U hebt deze informatie waarschijnlijk al op uw website, maar het is goed om deze te controleren. Zorg ervoor dat informatie zoals uw bedrijfsnaam, het soort bedrijf dat u doet, uw adres en contactgegevens prominent op uw website worden weergegeven. U kunt deze informatie het beste opnemen in de voettekst, zodat deze op elke pagina staat.

Dit is een belangrijk trustsignaal voor zowel Google als bezoekers van uw site, dus het is een goed idee om het toch te doen. Het LocalBusiness schema markup bevat velden voor de informatie die u opgeeft. Zorg ervoor dat u zoveel mogelijk velden invult. Zodra je dit hebt gedaan, is de rest aan Google!

Praktische tips om nu echt uw rating met sterren in Google te krijgen

Alleen omdat u deze stappen volgt, betekent dit niet dat Google uw sterbeoordelingen meteen in de zoekresultaten weergeeft. Het kan een tijdje duren. Het gebeurt misschien helemaal niet. Maar er zijn een paar dingen die u kunt doen om het waarschijnlijker te maken.

Volg Google's regels

Dit kan vanzelfsprekend zijn. Maar als u de regels van Google overtreedt, is het zeer onwaarschijnlijk dat ze uw sterbeoordelingen opnemen in uw zoekresultaten. Lees hun documentatie voor recensie snippets door. Als je niet zeker bent over een bepaalde regel, doe dan wat je kunt om het te volgen.

Google regels rich snippets

Plaats geen recensies op uw homepagina

Reviewfragmenten zijn bedoeld voor individuele producten en services. Door beoordelingen op uw startpagina te plaatsen, lijkt het erop alsof u recensies van uw bedrijf als geheel deelt. En hoewel dat handig is voor het opbouwen van vertrouwen bij bezoekers, vindt Google het niet leuk. Het is ook mogelijk dat de schema-opmaak niet correct werkt. Dus blijf bij reviews op product- en servicepagina's. Sowieso geeft Google nooit rating met sterren in Google's SERP voor homepages.

Update uw site regelmatig

Als Google weet dat u uw site vaak bijwerkt, wordt deze vaker gecontroleerd. Dat betekent dat je up-to-date beoordelingen krijgt in je fragmenten. Dat is waardevol, vooral als je net begint. Zoekers kijken niet alleen naar sterbeoordelingen. Ze kijken ook naar het aantal mensen dat uw product of service heeft beoordeeld. Hoe meer hoe beter.

U wilt dus dat Google uw beoordelingen eerder dan later bijwerkt. En frequente updates zorgen ervoor dat dit gebeurt. Als u een e-commerce winkel heeft, kan dat betekenen dat u vaak producten toevoegt en bijwerkt. Op andere soorten sites kan het handig zijn als u een blog of een nieuwe pagina heeft. En dat kan ook helpen met ons laatste advies:

Verhoog uw website's Domain Authority

DA Checker

De titel doet denken dat dat iets eenvoudigs is. Maar het kan best moeilijk zijn. En het kost tijd. Maar een hogere domeinautoriteit (DA) betekent dat u waarschijnlijk sterbeoordelingen krijgt in uw zoekresultaten van Google. Als u niet bekend bent met Domain Authority, is dit in feite een indicatie van hoeveel Google uw website waardeert. Check uw Domein Autoriteit op SEO Review Tools. Het wordt bepaald door vele verschillende factoren, waaronder:

  • het aantal links dat verwijst naar uw site,
  • de kwaliteit van de inhoud die u plaatst,
  • signalen voor sociaal delen en
  • SEO-vriendelijkheid.

Er kunnen ook nog andere factoren zijn. Maar het belangrijkste is uw backlink-profiel. Als u betrouwbare sites heeft die links naar uw pagina's bevatten, verhoogt u uw DA. Het vergroten van uw domeinautoriteit heeft nog vele andere voordelen. Je scoort hoger in de zoekresultaten. U krijgt meer verkeer. Google heeft meer kans om uw inhoud weer te geven in hun aanbevolen fragmenten. Het is gewoon beter overal. Maar het kost veel werk. U moet geweldige inhoud publiceren en veel backlinks ontvangen. Volgens Moz.com is je beste kans om "je algehele SEO te verbeteren." En focus je op meer links.

Neem de tijd ervoor

Op dit moment vraagt u zich waarschijnlijk af of het wel de moeite waard is om zoveel moeite te doen voor uw rating met sterren in Google zoekresultaten. Het is makkelijker dan het lijkt. Als u een overzichtsaggregator of een andere service gebruikt die u helpt beoordelingen op een product- of servicepagina weer te geven, worden de details afgehandeld. Maar het volgen van best practices kost nog steeds enige tijd. Dus is het het waard? Ja. Absoluut.

Sociaal bewijs is een van de sterkste signalen voor zoekers die uw site waard is. Als mensen zien dat anderen uw site leuk vinden, is de kans groter dat ze daar naartoe gaan. Het is geworteld in de menselijke psychologie. U ziet mogelijk geen stijging van 60% van uw klikfrequentie. Maar u kunt rekenen op meer klikken. Neem dus de tijd om ervoor te zorgen dat Google weet hoe goed uw producten en services zijn. Het is de moeite waard.



Divi Wordpress theme - 580.000x verkocht!

Divi